سن مامس باریا

سلام
اتلتیک کلوب قرار است از سال 2008 کار ساخت ورزشگاه جدید رو شروع کنه و بعد از ساخت 3/4 ورزشگاه ، ورزشگاه کنونی رو خراب خواهند کرد. ورزشگاه جدید ظرفیت 56000 تا خواهد داشت و هزینه ای در حدود 180 میلیون یورو برای اتلتیک کلوب در بر خواهد داشت.

مقدمه

سلام
من از امروز تصمیم گرفتم این وبلاگ رو راه اندازی کنم.
این باشگاه در ایران چندان پرطرفدار نیست.
فکر می کنم دلیل اصلی به خاطر نتایج نه چندان خوب و همینطور قهرمان نشدن هست و شاید هم به خاطر پخش تلویزیونی محدود باشه.
اما این تیم یک تیم خاص به نظر من این تیم در تمام فصل ها در دسته ی اول لا لیگا بازی کرده فقط دو تیم دیگه هستند که اونها هم همیشه در دسته ی اول اسپانیا بازی کردن که این دو تیم رئال مادرید و بارسلونا هستند.
اتلیتیک کلوب 23 بار قهرمان جام حذفی اسپانیا شده و 8 بار قهرمان لیگ اسپانیا.
این تیم حتی یک بار نایب قهرمان جام یوفا هم بوده که با قانون گل زده در خانه حریف در فینال در مقابل یونتوس دوم شد.
نکته ی جالب توجه در مورد این اینه که از سال 1913 به بعد می شه گفت بازیکن خارج از اسپانیا و باسک داشته.
البته موارد استثنایی هم بوده مثلا یک بازیکن در این تیم تا فصل پیش بود که در مکزیک به دنیا اومده اما این بازیکن از بچگی به اسپانیا و باسک اومده بود و به همین خاطر پذیرفته شده بود.
لیزارازو بازیکن کوچک اندام و معروف فرانسوی که سالهای زیادی برای بایرن مونیخ بازی می کرد هم زمانی بازیکن اتلتیک کلوب بوده و از راه پدر و مادر باسکی تونسته در این باشگاه به عنوان بازیکن پذیرفته بشه.
شما فکرش رو بکنین که که یک باشگاه همیشه در دسته ی اول بازی کنه و جام های مختلف رو هم ببره همش با کمترین کمک ها از بازیکنان خارجی.
راستی یادم رفت از آموربیئتا بگم که این بازیکن متولد ونزوئلا هست ولی مثل لیزارازو از راه پدر و مادر باسکی به این باشگاه وارد شده.

خواب دیگه فکر می کنم برای پست اول کافی باشه.
خداحافظ